Våra bemanningskoordinatorer Mari Mellström, Hanna Skog och Martina Bäck arbetar dagligen för att våra uppdragsgivare ska bli tillfredsställda och att iDocs konsulter ska få så bra förutsättningar som möjligt. De ser till att rätt person hamnar på rätt plats och finns till hands om någon vill prata. Att alla tre har erfarenheter från vården är en stor fördel, då de har bra förståelse för uppdragen de förmedlar och vad som krävs av personerna som vill ha dem. Vi ger er en chans att lära känna dem lite bättre. 

Mari
“Det här jobbet passar mig som handen i handsken”

När Marie Mellström kom till oss på Idoc för ett drygt år sedan hade hon med sig en gedigen bakgrund inom sjukvården.
– Jag har länge arbetat som vårdadministratör, men kom till ett skede i livet där jag kände att jag vill göra något nytt. När jag fick frågan om att börja jobba här kändes det som en rolig utmaning. Jag gillar nya äventyr och ville jobba med någonting som har med sjukvård att göra. Jag är organisatorisk och gillar struktur, därför passar det här jobbet mig som handen i handsken.
Förutom att hjälpa Hanna och Martina med att bemanna uppdrag är det Mari som ansvarar för att betala ut lönerna till alla konsulter.

Hanna
“Mina kollegor är guld värda”

Hanna Skog – den nyaste stjärnan i vårt team. Hon flyttade från Karlstad till Norrköping för ett uppdrag som sjuksköterska via Idoc.
– I och med att jag har arbetat som hyrsjuksköterska vet jag hur det fungerar i vården. Jag kan prata utifrån mina egna erfarenheter. 
Att jobba på kontor är en ny arbetssituation som hon trivs bra med. 
– Kontorsarbete och rekrytering är för mig helt nytt, men mina kollegor har varit guld värda och hjälpt mig att komma in i mina  arbetsuppgifter. Jag trivs mycket bra, vi har kul ihop och det är avslappnad stämning.
Kollegorna och kontakten med konsulterna, både nyrekryteringar och de som funnits med sedan tidigare, är det bästa med Hannas jobb. 
– Som social och utåtriktad passar jobbet mig bra då det blir många kontakter och dialoger med olika parter.  Det har också varit intressant och lärorikt att få inblick i flera delar av vårdsystemet. 

Martina
“Det bästa med mitt jobb är att göra människor glada”

Martina Bäck har alltid gillat att vara spindeln i nätet och ha många bollar i luften- Därför passar jobbet som bemanningskonsult och verksamhetsutvecklare på iDoc perfekt. Hon har hand om rekryteringsprocesser, samlar in CV:n och referenser, löneförhandlar och matchar rätt konsult med rätt uppdrag. 
– Mitt största mål är att ha en fin personlig kontakt med våra konsulter för att kunna tillmötesgå deras önskemål. Alla som arbetar som konsult via iDoc ska känna att de får en extra bra service från oss. 
Sin bakgrund som sjuksköterska har hon mycket nytta av. 
– Jag har förståelse vilken situation våra konsulter kan befinna sig i. Jag kan relatera till vad de pratar om och kan hjälpa dem om någon situation skulle uppstå. Det bästa med mitt jobb är att få göra människor glada. Jag har förmånen att kunna förse människor med jobb utifrån deras önskemål. 
Under sommaren kommer Martina och kollegan Hanna ut och jobba i vården. 
– Det är viktigt att ha en nära kontakt med vården och hålla oss up to date. 

Stäng meny
Menu